вторник, 12 октомври 2010 г.

Есенно

Тези дни бях предвидила публикация с вариант на неостаряващата домашна торта. Вместо нея и представата за топлина и уют, които създават домашно приготвените сладкиши, предлагам с чаша ароматен чай, една друга - есенна.



Все пак, торта имаше / за някои/ , както и неприятните симптоми на есенния грип, за мен. Тортата, с поясняващото име – „тунел” е като домашна, в по-различно оформление. Основа от орехово –шоколадов фъч, белтъчен кокосов блат и бадемов пандишпанов слой. Кремът е маслено –млечен, с лимонов аромат. Приготвих я по-рано, за да се обединят вкусовете. Изпълних я стриктно по оригиналната, сръбска рецепта, но полученият обем на височина не ми допадна. По-малка, би ми се харесала повече. Определено формите за печене и оформяне трябваше да бъдат по-дълги - на снимката е само част от тортата. Закачливите коментари не оприличиха вида с дългите тунели в света, но това /и чудесният вкус/ ме амбицират да я направя отново, с променени пропорции. Още повече, освен асоциация с тунел може да се направи и с разрез на дърво. Подходяща идея за коледна торта.


Това е линк към оригинала на рецептата, аз ще я предложа с моите изменения.

И още снимки с есенна окраска и настроение:


Игра на светлини и сенки в парка:


Величествени, независимо от сезона:


Старият орех:


Все още има и свежо зелено:


Колоритното есенно червено:


И реката:


и още падащи листа .

Здраве, топлина и усмивки в тези есенни дни!

17 коментара:

Maria Miteva-Christou каза...

Дани прекрасни снимки и още по прекрасен десерт. Твоят е повече от перфектен!
Усмихнати есенни дни от мен!

pep-4o каза...

Чудесен е тунела, много крем и малко блат :) Това най-вече ми харесва в днешното ти предложение, Дианка!
С пожелания бързо да оздравяваш!

di_ani каза...

Благодаря ти, Мария!
Десертът е много вкусен, не одобрих обема му във височина.
Хубаво и усмихнато утре, Диана

Dani каза...

Дианка, прекрасни есенни снимки, а тортата, както казва и Мария е по-прекрасна от оригинала!
Съжалявам за този "досаден" вирус, но се надявам, че всичко е наред!
Прегръдки и хубав утрешен ден!

Краси каза...

Прекрасни снимки,Диди!
С нетърпение чакам и рецептата на това тройно-четворно сладко изкушение...
Усмихнат ден!:))

DSdiva каза...

Интересно оформление, заинтригува ме :)
Усмихнато...сега!

fedora каза...

Ди, тортата е чудесна и много оригинална и 100% е много по-добре изглеждаща от оригиналната :)
А снимките са прекрасни, особено първата с есенните листа :)
Хубав есенен ден и оздравявай бързо :)

Rayna каза...

чудна разходка, чакам твоята рецепта или ако може линк към "домашната"
baci

ellyganova каза...

Десертът е прекрасен! Разрезът много ме заинтригува. Сигурна съм, че и вкусът е не по-малко вълнуващ ;)
Много приятни есенни снимки :)
Надявам се да приемеш една есенна награда от мен.
Поздрави!

Milena каза...

Диани, надявам се, че си оздравяла вече! Много есенно и уютно ми стана от снимките ти :-) А "тунела" е просто вълшебен! Интересно, и моята първа асоциация беше за дърво :-) Сигурна съм, че на вкус е разкошен!

Поздрави, Милена

rusanka каза...

Диди,
страхотен "тунел"!
Разноцветен, есенен...
А на вкус ммм... представям си!
Есенните снимки са много красиви!
Поздрави и скорошно оздравяване!

Еoc каза...

Интересна торта, Дианка :) И вкусничка ми изглежда :)
Много хубави снимки от парка :)
Хубав утрешен ден от мен :)

Iliana каза...

Ах, това "парченце" защо не е пред мен сега? Не виждам аз никакви дефекти :Р Само виждам, че изглежда ужасно вкусно!!!

Номинирала съм те в Блог на деня за утре.
Успех!

Станимира каза...

Диана, много хубави есенни снимки и десерт. Много ми хареса първата снимка с езерото и отразяващите се листа и слънце. Много хубав парк и река си имате. Поздрави и още слънчеви есенни дни ти пожелавам!

di_ani каза...

Пепи,
и аз харесвам повече крем и по-малко блат. В тази торта кремът е с 1 л. мляко.
Благодаря за пожеланията, хубав ден и за теб, Диана

Благодаря, Дани!
Радвам се, че ти харесва.
Поздрав и усмихнат ден, Диана

Краси,
радвам се,че ти допада - линк към рецептата съм дала, но това е обикновена домашна торта.
Поздрав и хубав ден, Диана

Благодаря от сърце, Ива!
Усмивки и за теб, Диана

Благодаря, Ина!
Искам да променя височинния обем на тортата и още някои неща...
А листата ме плениха, още като ги видях.
Прегръдка и усмихнат ден, Диана

Райна,
благодаря много.
Линк към рецептата съм дала на няколко места, можеш да ги ползваш - преводът и обясненията няма да те затруднят.
Поздрави, Диана

Ели, много ме радваш!
Благодаря за коментара, вниманието и наградата!
Поздрав и усмихнат ден, Диана

Милена,
благодаря за пожеланията.
И моята асоциация бе за дърво, може би с констрастни цветове и за дъга...
Поздрави и слънчев ден, Диана

Благодаря, Роси!
радвам се, че ти допада тази идея.
Поздрави и хубав ден, Диана

Зори,
благодаря ти -
Има хубави местенца в нашия парк.
Поздрав и много усмивки, Диана

Благодаря, Илианка!
За мен, дефект е обемът на тортата, е и не само това...
Парченцето, е е големичко, но се надявам да ти се услади.
Това с номинирането не ми е познато, но ти благодаря от сърце!
Поздрав, прегръдки и хубав ден, Диана

Благодаря много, Мира!
Градът е част от нашето ежедневие и като, че свикваме и не го забелязваме, а той има свое очарование.
Поздрав и усмихнат ден, Диана

Maria каза...

Дианка, чудесен десерт! Много оригинален като форма а за подобрения от теб вкус изобщо не се съмнявам! Поздрави и хубав уикенд:)

di_ani каза...

Добре си дошла, Мария!
Много се радвам да прочета твой коментар, както и че ти допада тази идея.
Поздрав, прегръдка и усмивки, Диана